vår i sinne, vår inne

Solen fortsätter lysa och plötsligt ser man hur dammigt allt är, värst är väl fönstren. Här har det alltså  varit vårstädning de luxe i två dagar =) Vattenslangen åkte fram och fasad, fönster och dörrar är nu så rena som de kan bli.



Kunde inte låta bli att köpa påskliljor samt lite andra lökar. Snart, när det blir lite varmare ska jag måla dörren och räcket också. Kan ju bara inte bestämma mig för vilken färg jag vill ha. Det lutar åt gult =)

Sedan blev det utrensning av garderoben. Vintern åkte ut.

Vår och sommar packades upp =)




Som belöning efter mitt städ och skurmaraton köpte jag blommor och nya doftljus. Liljekonvaljerna i kruka doftar helt ljuvligt. Hela rummet doftar verkligen liljekonvalj trots att det bara är två stjälkar. När den har blommat ut kan jag plantera om den i jord ute. De lila snittblommorna minns jag inte namnet på men påminner om syrener.





Jag brukar köpa kryddväxter i matbutiken och ha i sovrummet just för att de luktar så fräscht och rent. Mynta eller timjan tycker jag om. Den på bilden börjar väl gå mot sitt slut, men med lite omvårdnad brukar de stå i ca två veckor. Doftljusen från Åhlens tycker jag om =)



Det är bara en så otroligt härlig känsla när man är klar med en riktig storstädning. Harmoni i hemmet och huvudet =)

Kommentarer
Postat av: LisaMarie

Underbart! Jag städade och tvättade hela dagen igår. Och idag har jag planterat kryddväxter i krukor jag med :p Snittblomman du säger är väl hyacint, annars är det väldigt likt? Någon Gävle-tripp inplanerad än? :)

2012-03-04 @ 17:25:27
URL: http://lisamariesvarld.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0