singer beauty

Åhh vad det skulle vara gott med en himmelskt god semla just nu, idag. I Norge finns det inga semlor och ingen fattar vad det är för något. Fast även om det funnits så hade jag ju inte fått ätit några ändå. Så lika bra det. Får hålla mig till grönt te och äggvita. Typ. Häromdagen smällde sötsuget till med dunder och brak. Hade slarvat med mattiderna den dagen. Har ju fått ett matschema som ska följas. Slutade med att jag åt en halv burk med hallonsylt. Där och då var det det absolut godaste jag ätit någonsin. Annars har jag varit  ganska duktig, Alex hotar med att han ser direkt om jag slarvar så det är bäst jag sköter mig =)

Har ni sett denna skönheten till symaskin?! Singer firar 160 års jubileum och lanserar därför denna modell i begränsat antal. En av dem är min! Tack tack och tusen tack mamma! Den står i Gävle men kommer snart till mig. Då ska jag öva på mitt tålamod och lära mig sy. Ordentligt och noggrant. Min Mormor var helt otroligt duktig på att sy. Många dagar spenderade jag i hennes syrum medan hon sydde febrilt och fantastiskt. Mamma är också ganska duktig medan jag är helt talanglös. Nu hoppas jag att denna kan råda bot på det =)

Kommentarer
Postat av: Kusinvitamin

Ja tänk om man var lika duktig som mormor. :) jag tror nog att du snart fått kläm på det. <3

2012-02-21 @ 13:15:02
Postat av: Malin

Wohoo!!!! Grattis! Lycko dig, den är så gryyymmmmmmt snygg!

Jag har me dåligt tålamod men det går o få till ändå ;)

Kyss <3

2012-02-21 @ 18:10:33
Postat av: charlene

Tack kusinfin!Du kan ju iaf sticka, men något får jag väl spara till jag blir gammal :)



Malin, snart kan vi starta brand, vad a det du sa "odd malin" haha ;)



pussisar

2012-02-22 @ 00:00:19
Postat av: LisaMarie

Åh vilken fin!!! Jag skulle också vilja lära mig sy nån gång, men jag tror bestämt jag har alldeles för dåligt tålamod.. :p Verkligen synd för det skulle tillföra så mycket att kunna sy själv.. man kanske skulle gå en sykurs?



Ang. sötsug, helt galet vad man kan ta sig till!! Nu när jag har försökt vara nyttigare (men inte lyckats så bra) har jag märkt att smoothies hjälper rätt bra mot mitt sötsug.. jordgubbssmoothie eller chokladsmoothie med banan och kokosolja. Kokosolja känns ju så himla sött fast det inte är det :p

2012-02-22 @ 08:07:30
URL: http://lisamariesvarld.blogspot.com
Postat av: Perttan

Men vilken gudomlig!!! Finaste jag någonsin skådat! nu kan du va bra lycklig Charlie! Lisa kan hon! :)

2012-02-22 @ 17:00:01
Postat av: charlieinthehouse

Lisamarie: Ja, en sykurs skulle kanske vara något! Eller så får man bara öva och öva själv. Jag ska iaf börja med att sy ett örngott :)Något sitter väl kvar från syslöjden får man väl hoppas :)

Tack för tipset men det är nog bara godis och choklad som hjälper mot mitt sötsug ;)



Perttan: Nu vet du vad du kan vänta dig som framtida presenter. Ihopknåpade, sneda och vinda små ihopsydda ting som du måste ha framme när jag kommer på besök =)

2012-02-23 @ 14:58:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0