Stockholm i mitt hjärta

Nu ligger jag, Sessansnusa och datorn i sängen och spinner ikapp. Hemkommen efter ett besök i huvudstaden. Jag gav min mamma två nätter på Story hotel i födelsedagspresent tidigare i år. Vi har haft det såå mysigt och jag har hittat massa fint som jag tänkte packa upp och visa imorgon =) 


Story hotel beskriv som "bohemian chic" och det var verkligen chict. Rekommenderas varmt. Baren och restaurangen likaså.
            

strålande sol och runt 20+!!

jag har sippat bubbel i solen...

ätit massa gott...

...och druckit många espresso medan jag spanat på folk. Lagom tills min 25-års dag närmar sig vaknade jag plötsligt en dag och tyckte om kaffe. Ja, till och med "behövde" det. Konstigt det där. Tycker plötligt om öl också. Dessutom har börjat använda klocka för första gången i mitt liv. Märkligt.


Förutom en del kedjor som inte finns att finna i varken Fredrikstad eller Gävle, såsom Zara och Topshop, gjordes besök hos gamla favoriter som Old Touch...

Här hittade jag bland annat en ljuvlig liten 60-tals klänning...

Hos Antikt, Gammalt & Nytt köpte jag två par örhängen. Jobbigt med beslutsångesten som infinner sig där inne bara. Omöjligt att välja. En dag hoppas jag att jag får gå in och välja en hatt. När jag blir tant ska jag iallafall ha hatt varje dag. Hatt, dräkt och ett litet växthus.



Vi gick även på visningen till kommande auktionen Vintage & Juveler på Bukowskis.

Dagen till ära invigde jag min nya vintage klänning. Övrig outfit likaså. Stövlarna köptes oanvända från 70-talet, något finskt märke, otroligt sköna att promenera i.






Det fanns mycket fint på visningen som var lika mycket en utställning.

Aftonklänningar av Lars Wallin

klassiker från de större internationella modehusen

Samt en del mer i mer humana prisklasser. Jag la dock inget bud utan tyckte mest det var roligt att titta...




Trött, mätt, belåten och lite tom i plånboken...;)

godnatt små hunungsbin!

Kommentarer
Postat av: Malin

Gud va fint hotell!!! O vilka fräcka outfitts du har ChaliiPalii!!

Superfina kort o värsta fashion trendy trippen!!!!

Puss!!

2011-09-30 @ 13:41:48
Postat av: charlie

hihi..äsch..men duråå ;) jag ringer dig på söndag? massa blöta pussar!

2011-09-30 @ 15:05:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0