smått o gott

I morgon åker jag hem!! Det ska bli helt underbart att få spendera nästan 10 dagar hemma. Tiden är redan noggrant planerad, som alltid när jag är hemma. I morgon bär det av till Uppsala för att få träffa Jessica och en väldigt, väldigt speciell liten prins...Lördagen samlas alla tjejer för att fira Kajsa på hennes 25-års fest. Något jag sett fram emot och längtat till länge nu. Nästa vecka blir det bland annat två nätter på ett mysigt hotel i huvudstaden. Shopping, cafémys och god mat står på schemat då. 
Apropå shopping så råkade jag tjuvstarta lite... 





Jag hittade den här ljuvliga klänningen i silke från Designers Remix.
När jag handlar kläder blir det en del second hand/vintage, H&M och ibland ett eller annat lite exklusivare märke.Men jag kan väl inte påstå att jag är vidare märkesfixerad. Logotyper på väskor och dylikt är bland det fulaste och mest ofashionistiska jag vet. Däremot märker jag att jag lägger större vikt vid material och kvalitet. Kvantitet är inte så viktigt längre.  Har jag blivit äldre kanske? Jag är väldigt nöjd med min klänning iallafall.  
 
Jag har spanat in dessa små juveler ett tag nu. Plötsligt så kände jag bara att jag var så himla värd dem!
Och det är jag ju förståss. Resten av detta året handlar om mig. Härlig känsla som jag visst glömt bort!
 
Den lilla Svarta. Ett måste i var kvinnas garderob och även min. Jag har letat länge efter en ny och denna får bli höstens och vinterns lbd. Den är faktist mycket finare på...
Morami, ett nytt norskt märke. Söt label =)



Ny årstid och ett nytt kapitel i livet kräver såklart en ny doft. Jag förknippar så otroligt mycket saker till dofter och när jag luktar på min gamla parfym känns det mest historia och inte så mycket framtid över den. En dag vill jag ju finna "min" doft. En parfym som jag kan ha resten av livet. Men det verkar omöjligt. Jag kan max ha en parfym i 1 år och kan aldrig gå tillbaka till en gammal doft igen. Jag har sparat nästan alla gamla tomma flaskor och när jag sniffar på dem så liksom reser jag tillbaks i tiden. Det är ju på både gott och ont försåss. Nu blev det alltså Harmony. Både namnet och doften passar ypperligt just nu. Det var längesedan jag kände mig så harmonisk som nu.

Lite fina paket följer med hem också =)

love & peace folks

Kommentarer
Postat av: Malin

Fina grejer du köpt, ja älskar den parfymen, luktar ljuvligt!! =) Jag skall me på shopping runda imån, me fredde, sofie , johan , amma o pappa :D HIHIH... Så ska ja köpa massa saker som jag tänkt ut... så kan vi ses snart o ha på oss o me oss allt visst ? Puss :D Ha så kul på din lilla tripp! Ring om du vill puss!!

2011-09-23 @ 16:31:00
Postat av: charlie

Vi planerar in en dejt snart nu när jag kommer tillbaka till Fstad!! saknar dig! hihih mys vi ska ha! puss

2011-09-26 @ 11:29:03
Postat av: Emma

Hej, du inspirerar mig jätte mycket, gillar ditt flow och har länge velat öppnat butik med inredning och kläder själv, har du nå tips? :). Måste också tillägga att du är super vacker och har snygg stil, kram Emma

2011-09-28 @ 10:54:04
Postat av: charlie

Hej Emma och tack för din superfina kommentar!!

Jag är absolut ingen expert och det finns mycket som jag har kvar att lära. Jag jobbar heltid vid sidan av butiken. Jag har inga lån, inga fakureringar, investorer osv. Jag har försökt göra allt så enkelt som möjligt och bygger hellre sakta upp något än tar mig vatten över huvudet. För mig är det en stor trygghet att ha ett jobb som betalar räkningar och hyror. Butiken får på så vis bli något roligt och mer en hobby. Mindre stress över ekonomi men absolut mycket mer jobb. Jag drömde länge om en egen liten butik men stötte ofta på kommentarer om hur svårt det skulle bli och efter två år i skola med inriktning ekonomi och design/inredning hade jag tappat självförtroendet ännu mer. Alla fick allt att verka så omöjligt och mycket svårare än det faktist behöver vara. Men vet du vad! Allting är inte så himla svårt som man kan tro. Börja med att surfa runt lite på skatteverkets hemsida och deras länkar. Jag har min butik och företag i Norge. Det är i stort sett samma regler som i Sverige. Jag började med att skicka efter en handbok som var gratis. Sedan ringde jag till skattekontorets hjälptelefon och ställde massa dumma frågor. Kändes mycket lättare i telefonen =) Det finns ju starta eget kurser också. Skulle jag vara dig skulle jag kolla upp det. Då får du lite koll på vad man behöver ha koll på så att säga! Hoppas detta var till lite hjälp och lyssna på hjärtat och magkänslan, allt går bättre för mig när jag gör det =)

Kram och lycka till du fina tjej!

2011-09-30 @ 15:27:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0