vintagebrud

Jag har haft två vackra brudklänningar i butiken. Båda ganska enkla och korta i 60-tals modell. Väldigt små i storleken. Jag hade liksom en bild av hur hon som skulle passa i klänningen nedan skulle se ut. Föreställde mig en kort, nätt liten tjej i kort blont hår. Inte vem som helst kan ju bära upp en klänning som den här tycker jag. Men idag kom hon in med kort blont hår och hon var verkligen jätte vacker i den. Vad glad jag blir att någon kan hitta sin brudklänning i MIN butik!! =)


Tyget är i råsiden och skiftar väldigt fint även om det inte syns på bild.

Den andra klänningen är i lite samma slags modellsnitt fast lite mer romantisk i spetstyg.
 
Original etiketten sitter kvar. 266 kr...

Själv köpte jag också en brudklänning på secondhand en gång för en herrans massa år sedan. Hamnade i en liten jobbig situation (lång historia som andra brukar tycka är väldigt rolig, men inte idag) i butiken och blev sedan tvungen att släpa runt på den i en gigantisk påse hela dagen under ett shopping besök i huvudstaden. Den är iallafall väldigt vacker men lite skör. Den fungerar fint som gardin också. Som på bilden så släpper den fram ljuset väldigt fint. Från gatan ser det dock ut som om någon har hängt sig i fönstret. Jag tycker absolut att man ska använda sina kläder och skor som inredningsdetaljer. Precis som man hänger en tavla på väggen kan man väl hänga en klänning eller något annat fint!

Kärlek till er!

/C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0