utanförbutikenfunderingar


Sorry...Haft en liten bloggsvacka! =)

Som alla väl har märkt är sommaren slut och hösten är definitivt här. I fredrikstad har det regnat ungefär hela September, men idag skiner solen fast luften är lite bitande kall. Jag har lagt ett fårskinn bredvid sängen för att orka sätta ner fötterna på morgonen och Black Beauty har kört sin sista tur för i år. På Mer har vi startat med höstmeny dåhjort, lamm och annat mustigt gott. Bäst är chokladfoundanten(+3 kg). definitivt höst alltså =)

Butiken har gått bra och jag längtar efter att snart göra om lite i den. Jag flyttar ju runt, piffar, puffar och kombinerar lite då och då men nu är det dags för lite nytt!

Utanför butiken har jag haft lite saker och ting som ni ser på bilderna. Jag funderar lite på hur jag ska göra när vädret blir kallare och blötare (typ nu) . Jag skulle så gärna vilja måla trappen schackrutig i rosa och svart...Undrar om jag får det? Det hade ju varit så fint. Den ser ju så tråkig ut nu och utan saker och krukväxter blir den ju rikitgt trist. Dörren skulle jag också vilja måla i någon färg. Nu står den öppen men det börjar bli för kallt.  Till jul tänkte jag lägga granris och ha lyktor ute men nu till hösten?  






De dagar BB stått utanför har jag pyntat henne lite =)

                                
                              Åhh vad jag vill måla räcket och dörren så här!
                               Notting Hill möter San Francisco i Fredrikstad!
                                  Kanske bäst att inte be om lov först...;)
                             

Kommentarer
Postat av: Fanny

ÅH va kul med några rader från dig! Så mysig blogg :)

2011-09-16 @ 23:00:53
URL: http://choooselife.wordress.com
Postat av: Anonym

Mala forst och fraga sen, i varsta fall far du mala den igen innan du flyttar :-) Moster

2011-09-17 @ 05:43:50
Postat av: Bella

Massa fin ljung och pumpor som ger färg kanske?

Puss

2011-09-18 @ 00:18:12
URL: http://hessingen.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0