Villa C

Vikväggen som jag visade tidigare fick tillslut det rosenmönstrade tyget med grönturkos botten. Mycket nöjd blev jag =)

Det här är förövrigt första bilden från min BUTIK! Jag har inte velat säga så mycket om det men det är den jag hållit på med den senaste månaden. Ni som känner mig vet ju att en egen liten butik är det som jag gått och drömt om länge. När vi kom hem från resan och tillbaka till Norge, Fredrikstad så såg jag att en lokal som jag tyckte skulle passa perfekt var ledig och en vecka senare hade jag nycklarna i min hand. Lokalen var tidigare en tatueringsbutik så som ni förstår var det en hel del jobb...
Varvat med några veckor av rust av lokalen så fick jag ordna med pappersarbete, registrering och dylikt. Eftersom jag inte tar något lån och kommer driva den enklaste formen av företag så har det gått väldigt smidigt och enkelt. Jag räknar med ha öppet 4 dagar i veckan och kommer jobba kvar på mitt gamla jobb på kvällar. Det blir så klart mycket jobb men jag slipper några risker och butiken kan på så vis bli mer som en hobby än ett leverbröd! Jag räknar med öppna om ca 2 veckor, lagom till strax innan 17 maj =)

Namnet på butiken blev ganska självklart:
          
                                                                   Villa C
                                                       antikt, vintage och ting


Bakom väggen blir det liten provhörna!


Kommentarer
Postat av: Emma Ruuth

Åhh Charlie, va underbart roligt att höra att du lever ut en av dina drömmar!!! Trodde ni hade skaffat lägenhet och höll på att renovera, men detta är ju sjukt spännande. Det känns som om att man måste komma och hälsa och kolla in stället. Verkar dundermysigt utifrån dina vackra bilder i alla fall :) Massa lyckosparkar och kramar, du kommer att regera och vara med i alla inredningsprogram- och tidningar ;)

2011-05-04 @ 15:52:58
Postat av: LisaMarie

Åh var roligt! Anade att det var nåt sånt, grattis! Skärmväggen blev väldigt fin förresten, och om man ska prova bakom förstår jag att du inte tog spetstyget :p Du måste visa fler bilder sen på vad du säljer och så! :)

2011-05-04 @ 17:00:03
URL: http://lisamariesvarld.blogspot.com/
Postat av: charlie

haha Rutan! Tack så otroligt! Du är härlig du =) Inredningsprogram vet jag inte men jag hoppas på några kunder iaf! =)



Tack Lisamarie. Det kommer såklart mer bilder och inlägg nu när får mer tid och ro till det! Du måste föresten komma o hälsa på i sommar, du ska väl till Halmstad? Det är inte så väldigt långt =)

2011-05-04 @ 21:17:14
Postat av: LisaMarie

Ja det skulle vara superkul! Har själv tänkt tanken, det är ju som sagt inte superlångt. Ska definitivt försöka ordna det. Än så länge vet jag dock inte hur länge jag ska vara i Halmstad och när, har en jobbintervju på tisdag så efter det klarnar det nog lite :)

2011-05-04 @ 22:09:35
URL: http://lisamariesvarld.blogspot.com/
Postat av: Malin

Wiiiiiiiiiiiiiiii :D releasefest here i coooomme!!!!! ;D

2011-05-06 @ 20:58:05
Postat av: Lollo

Bra, bra, bra Charlene!!! Så stolt du måste vara, typ lika mycket som jag är över att känna dig:)



Go, go!

2011-05-25 @ 23:12:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0