Maj

Här har ni mig utanför min butik! =)
Lokalen ligger i ett litet, litet äldre hus inklämt mellan två större. Läget är centralt och bra.
Just nu håller jag på och funderar på skylt. R ska hjälpa mig med det. Det vill säga, Jag bestämmer och han fixar.

Utanför butiken nedanför trappen som jag står på har jag några kvm med plats också. Där ska jag ha massa blommor och en gungstol som jag kan sitta och knyppla eller dricka saft i medan jag väntar på mina kunder. Hoppas det inte kommer så förfärligt många kunder bara för det har jag inte tid med. Två om dagen blir nog lagom ;) Den här sommaren ska jag inte stressa med någonting. Är det strålande sol och inte en kotte i byn vissa dagar så tar jag helt enkelt "siesta" och drar till stranden. Det är det som är så fint med en egen butik. Det är ju liksom jag som bestämmer :)))
Skulle ha fått mitt org. nr nu, men det dröjer en vecka till så öppningen blir någongång efter det.

 

Annars var jag och R lediga igår. Båda två på samma dag. Det händer inte så jätte ofta så då vill jag ofta bara ta det lungt och njuuuta. Vi åt musslor, jordgubbar och drack rosé i värmen.



Sedan blev det kvällspromenad med hustittning. Det är bland det bästa jag vet. Att se på hus och gå promenad. Speciellt på sommaren. Här i Fredrikstad finns så många små områden i centrum med hus =). Jag passar alltid lite extra på mina "favorit hus". Det här är ett av dem. Det ligger på en höjd lite bortglömt och inklämt. Gardinerna har vittrat sönder med stora hål i. Ingen bor nog där...




Gata upp och ned med roliga, vackra, gamla, förfallna, vårdade, spektakulära hus. Vi pekar, tittar och diskuterar. Ibland stannar jag upp för att hälsa och klappa på en liten katt...

 
 eller för att klappa något grönt och skönt... Mmmmm K L O R O F Y L L  säger jag medan jag smeker växtligheten.
Sommaren är verkligen på intåg nu!

Kommentarer
Postat av: LisaMarie

Spännande! Låter verkligen sjukt nice med butik. I Halmstad finns en liten delikatessbutik som är just sådär stängd ibland för att ägaren har gått iväg. En gång när jag och Kristian skulle dit satt det en lapp på dörren där det stod när butiken skulle öppna igen och ett nummer man skulle ringa om det var akut typ :p

2011-05-11 @ 15:27:12
URL: http://lisamariesvarld.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0