pippi på lampor

Idag är det pyssel och skapardag här hemma. Jag har tre sådana här fina gamla lampskelett. Den avlånga är egentligen en gammal papperskorg tror jag. Den översta hittade jag i skogen i småland en gång. Hursomhelst så har jag gått och tänkt på vilka fina lampor de här skulle kunna bli. Sagt och gjort!





En gammal underkjol, lite fina fåglar och en lite äldre glödlampskolv.

Fin i sin enkelhet också. Men jag är ju inget större fan av minimalism eller industrialism heller för den delen.

Tadaaaa! På med en fin underkjol och vips har vi en fin lampa a lá Jonas Bohlin, fast finare och och mycket billigare ;)

Man kan även hänga på något annat i tyll eller med fint ljusgenomsläpp!

Tarradaaa! På toppen har jag knölat ihop tyget lite, ser ut som en ros tycker jag.



De färglada fåglarna blir lite barnsligare, jag gjorde en med lite mer neutrala färger också.
Den blev nog min favorit! :)



Kommentarer
Postat av: Malin

Duktig du e lilla chalie :D

2011-03-17 @ 14:44:57
Postat av: Jess

Gulliga du! Kommer verkligen sakna dig!

2011-03-17 @ 16:56:02
URL: http://eckas.devote.se
Postat av: Charlie

Ni är så gosiga!

kommer sakna dig ååå, snart blir det BEBIS!!! Då kommer jag och pussar på lilla Harryboy ;)

PUSS

2011-03-17 @ 20:06:19
Postat av: Emma Ruuth

Charlie, Charlie! Ni är så söt, och du borde starta eget som lamptillverkare. Inredningsexpert iaf ;)

2011-03-21 @ 11:21:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0