små skatter

Jag är lite av ett organisationsfreak. Jag älskar att sortera saker efter olika kategorier. Samtidigt så är jag en väldigt nostalgisk person som gärna spar på småsaker. Lena stenar, fina etiketter från olika klädesplagg, hotelltvålar, söta förpackningar av olika slag, små lappar, gamla parfymflaskor som fortfarande doftar som den där sommaren 2005 eller skolavslutningen i 7:an. På detta är jag också en väldigt sentimental person. Jobbig kombo alltså.
Hemma i mitt gamla flickrum så har jag de senaste dagarna försökt sortera lite. Men det är svårt om inte omöjligt. Lådor och askar har blivit små tidskapslar. Det kliar i mina små organisationsfingrar och jag vill ju bara börja  s o r t e r a. Men, nej. Jag sätter locket på och skjuter in lådorna. Hoppas att jag om typ 100 år kan plocka fram alla små pickelsaker och visa för mina små barnbarn. Då ska jag berätta riktigt långsamt om varenda liten sak och vad den får mig att minnas för något. Om de är riktigt snälla ska de få välja en sak varje gång de hälsar på sin gamla farmor/mormor =)
















Kommentarer
Postat av: LisaMarie

Åh vilken vacker låda den med fåglarna! Jag är en kombo av sentimentalitet och ordningsmani, ganska jobbigt ibland :p På sistone har jag dock blivit lite mindre sentimental och kunnat rensa lite mer. Det är skönt. I alla fall att få lite ordning på saker så att man vet ungefär vad som ligger var. Dock har jag fortfarande kvar väldigt många lådor på vinden hos mamma och pappa som ännu är osorterade..

2011-03-16 @ 18:07:35
URL: http://lisamariesvarld.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0