därför en blogg

Den här bloggen startades för första gången för över ett år sedan. Ganska snabbt las den ner för att återupptas som en reseblogg under min och Rafaels USA-resa i tre månader.
Nu har jag kommit hem och har fortsatt att lägga upp inlägg. Jag tror att jag kommer fortsätta med det så länge det känns kul.

Själv så läser jag några olika bloggar. Framför allt vänners och en del andra som jag tycker är
inspirerande eller faschinerande på något sätt. Det kan vara allt från matlagning/bakning till inredning eller husbyggarbloggar.  Kreativa bloggar uppskattar jag extra mycket, även om en och annan kändis och livsstilsblogg följs också.

Jag tycker att det är väldigt befriande och roligt att ha sitt eget lilla forum att leka med. Jag hoppas att den här bloggen också kommer hjälpa mig att minnas bättre. Precis som med en dagbok.

Sedan studenten har jag bott relativt långt hemifrån, de senaste åren har jag tillbringat mycket tid i Norge. Jag tänker att en egen blogg är ett extra bra sätt utöver facebook och telefoner att hålla kontakten på. Jag tänker också att de jag bryr mig om och att de som bryr sig om mig ska få vara delaktiga i mitt liv. Att de ska få ta del av mina funderingar och reflektioner genom bilder och ord. Då känner jag mig närmare och avstånd blir mindre påtagligt.

Det är så roligt att ni läser =)

/C


Kommentarer
Postat av: LisaMarie

Håller helt med, jag hoppas att du fortsätter att blogga! :)

2011-03-08 @ 19:37:57
URL: http://lisamariesvarld.blogspot.com/
Postat av: Isabelle

Jag tycker det är jättebra att du har blogg nu när vi inte ses så ofta längre, saknar dig!

2011-03-08 @ 19:52:46
URL: http://hessingen.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0