juni ♥


I helgen har jag varit ledig och passade på att gå ut med finaste arbetskollegorna, gå på loppis i gamlebyen och njuta kallt vitvin i solen på uteserveringar. En väldigt bra helg med andra ord. =)


Jag älskar verkligen ljusa sommarnätter! Varje dag tackar jag vädergudarna för att snön och kylan äntligen är borta.

Cathrine och jag

Vackra Lisa från Danmark. Vi har haft lite kommunikationsproblem men nu börjar jag lära mig förstå vad hon säger =)

Bilderna är tagna på restaurangen där vi jobbar. Det blir oftast så, att jag går till mitt eget jobb när jag är ledig. Bäst mat och dryck och vänner som serverar ♥

Lite tråkigt blir det när sommaren är slut och de som bara jobbar säsong åker hem igjen. Jag var ju själv en av dem. En såndär svensk sommararbetare som blev kvar längre och längre perioder för att tillslut flytta till Norge. Planen var att jag bara skulle stanna tre månader hösten 2007. Nu känner jag mig hemma här i Fredrikstad, hemma med fördelen att inte vara uppväxt här. Jag måste ju erkänna att vintern är fruktansvärt tråkig här men då får jag helt enkelt åka bort. Också en fördel med mitt jobb, att jag kan ta ledigt när det är lågsäsong samt få friheten att kunna driva en butik paralellt med ett heltidsjobb. Sovmorgon varje dag är ju även det en stor prioritering i mitt liv. Jag blir verkligen olycklig av att gå upp tidigt och vakna av ett ilsket alarm. Nej, just nu har jag det väldigt bra. Jag är på rätt väg känner jag!

Kommentarer
Postat av: Bella

Vad kul att höra att du är lycklig, gumma! <3

Puss

2011-06-11 @ 19:08:11
URL: http://hessingen.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0