ffk


Härmodagen så var jag på min första fotbollsmatch i hela mitt liv. Ja, den första matchen i alla sportsliga kategrier tror jag faktist. Osportsliga mig som helt saknar tävlingsinstinkt (undantaget mot mig själv) var lite skeptisk  men jag och Lisa hade faktist riktigt trevligt ändå. Jag fick glass och korv så då blev jag lite gladare =) Vi hängde med i matchen lite då och då men lyckades alltid börja prata om något helt annat efter 5 minuter. Hursomhelst, nu har dansken och svensken sett en FFK match och klätt oss i rödvitt och gått över gångbron tillsammans med övriga byn. Det är verkligen en grej man måste ha gjort efter så lång tid i Fredrikstad, svårt att förstå kanske men det är en extremt stor supporteranda gentemot stadens egna lag här. Och ja, "vi" förlorade men vi var nästan lika glada ändå! Ett kvällsbad och ännu mera korv blev en fin avslutning på det! 














Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0