hem till byn, butiken och sånt


Imorgon börjar min ledighet. En vecka med semester! Men oj så härligt det ska bli! Jag och Rafael hade egentligen lite planer för den kommande veckan men han befinner sig i USA och kommer förmodligen inte komma hem på ett par veckor till så dom planerna sprack. En liten motorcykelsemester med mysiga stopp efter vägen och övernattning på något pensionat med blommiga tapeter (tänk Änglagård, filmen ni vet) var det tänkt. Men nu blir det 15 timmars bussresa på Sveriges finaste, soligaste dag. Ensam. Jag känner faktist inte för att köra mcn själv i ca 8 timmar . Dessutom så är jag så beroende av vädret och det känns mer stressigt än kul.
Bussen går såklart mot Gävle och det ska hursomhelst bli riktigt kul att komma hem. Butiken håller jag stängd i en vecka.

Nu var det förresten snart 3 veckor sedan jag öppnade butiken. Rutiner börjar komma på plats och jag har halverat antalet sovtimmar! Jag som alltid sovit lätt 10 timmar/natt. Jag håller mig ganska så busy och det har varit stressiga och sena nätter på Mer där jag numer börjar kl 18:00 efter att jag stängt butiken 16:30.  Jag känner mig trygg med att veta att jag har ett jobb som garanterat genererar pengar och betalar räkningar och annat strunt. Butiken ska såklart vara självgående men jag kan inte räkna med att leva på den, i varje fall inte på ett tag. Dessutom så trivs jag ju faktist väldigt bra på Mer!  Sova, det får jag göra någon annan gång. På min 15 timmars bussresa till exempel...

 Jag har fått många fina kommentarer från kunder i butiken och det är såklart väldigt roligt och tacksamt. En tjej sa "Åhh vilken delikat och fin butik". Då kände jag att jag lyckats ganska bra med min vision av butiken.  En delikat secondhandbutik. "En inspirerande och delikat secondhandbutik med en fantastiskt trevlig och lika delikat innehavare", det var väl ungefär så min vision såg ut... ;)  

Någon vidare försäljare är jag ju inte. Jag hatar själv att komma in i butiker med inställsamma och för påiga expediter. Jag tycker det är lite jobbigt att ta betalt och dessutom kan jag bli irriterad när min inredning blir "förstörd"  av att någon handlar den! Det bor en betydligt större scenograf än en försäljare i mig. 

Vill ni se lite av det som har köpts i butiken?

  
Soffan som var så underbar och skön att sitta i blev såld på öppningsdagen. Jag fällde en lite tår men kände att den iaf kom till ett bra hem med fina människor! =) Hade jag bara haft plats hemma hos mig...
Skärmväggen bakom soffan (som jag satt nytt tyg på ni vet) kunde jag nog ha sålt 100 ggr om, men den är inte till salu. Där bakom är det en liten provhörna =)

Fyra stolar med bord likaså

och en vacker byrå i gustaviansk stil

Två söta pallar som jag själv klätt om och målat! Extra roligt att sälja något som jag lagt min egen touch på. Innebär även extra hög faktor separationsångest...
 
Klänningar, retrotyger, lampskärmar och lite annat småting har också fått nya hem och ägare.




Tack för idag folkens! ;)

PUSS

Kommentarer
Postat av: Lollo

Så fantastiskt fin butik och saker du har där! Gud vad du har många talanger Charli..blir nästan lite avis.. ;)Hoppas man får ta sig en titt där snart! Krams <3

2011-07-11 @ 10:15:32
Postat av: charlene

Tusen tack vackra Lollo!!! Men jag blir ju avis på dina talanger..sjönsjungande, pianospelande, spansktalande skönhet som klär lika bra i snaggat huvud som i långt lockigt barr! Herregud, det är några saker som jag aldrig skulle lyckas med ;)Det hade varit så roligt om du kom förbi och hälsade på! Räkna med att jag tagit min inbjudan till Barcelona på högsta allvar, om du är kvar till hösten vill säga,, hoppas hoppas =))

kramar

2011-07-12 @ 10:17:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0