nests

Äntligen blev jag klar hos frissan. 4 timmar tog det. Gulligaste och pratgladaste Dory fick bort allt det gula frisset. Hon rekommenderade inte en brazilian blowout då behandlingen innehåller formaldehyd (cancer) och man inte vet hur farligt det faktist är. Läskigt! Istället gjorde hon en genomskinlig toning efter färgningen och det gjorde verkligen susen!

Lite mer shopping blev det idag också. Två fågelbon och lite klet och kladd för kropp och ansikte. Min hy mår mycket bättre nu och jag är ganska säker på att det beror på alla onödiga kemikalier och annat skit i vissa produkter som jag försökt sluta med. För några år sedan så fick jag eksem. Det kom på olika ställen på kroppen och ibland såg det verkligen inte så kul ut. Händerna är värst för huden har blivit så tunn att den aldrig vill läka riktigt. Det är inget jätte problem jämfört med andra åkommor man kan ha men jag har bara blivit mer och mer känslig för krämer och dylikt och dessutom utvecklat nickelallergi som jag aldrig haft förr. Det är bara onödigt att stressa huden med ämnen som den inte ska utsättas för så jag försöker numer undvika det. Hudläkaren jag gick till en gång gav mig rådet att "gifta mig rikt så jag slapp städa och diska så mycket!". 18 år var jag då och  täckt med utslag över halva kroppen som vägrade gå bort på nästan ett halvår. Vilket pucko han måste ha varit. Ett kvinnoförnedrande oförstående pucko till läkare tänker jag nu. 

Här är iaf mina små fågelbon (så klart inte riktiga). Sist jag var i USA köpte jag ett litet bo som jag har haft med
mig överallt sedan dess. När jag sprang på de här var jag ju tvungen att ha dem också =)
Jag vet precis hur jag ska dekorera med dem, kanske kommer en bild om en månad eller två.




 
I min gamla studentlägenhet låg det på ett fat med marmorägg i.



Vet ni att jojoba olja troligtvis är en bättre rynkkräm än något annat.
På min 24-års dag fick jag mina första rynkor. Tre streck i pannan uppenbarade sig.
Tur att jag har en fresch Gaga lugg och jojoba olja ;)

Kommentarer
Postat av: LisaMarie

Vad det där som du ville göra med håret för nåt egentligen? Kul att din hud börjat bli bättre, jag har ju aldrig haft några hudproblem direkt men jag försöker ändå att undvika onödigt skit i produkterna, jag har i princip helt gått över till mineralsmink... Tänkte bara tipsa om Crearome om du inte redan känner till dem. De har en hemsida där man kan handla och i Gävle säljs deras grejer hos Aromainstitutet, dom har massa naturliga produkter och även "rena" oljor som tex. jojoba, mandel etc. Det är inte djurtestat och mycket är ekologiskt :)

2011-02-25 @ 09:17:40
URL: http://lisamariesvarld.blogspot.com
Postat av: Malin

Åhh så mycke fint ju köper charlie, ja måste se allt sen när du kommer hem visst visst visst :D Puss

2011-02-25 @ 20:53:47
Postat av: Anonym

Tack för tipset Lisamarie =) Behandlingen som jag tänkte göra är en slags keratinbehandling för håret. Typ alla gör det här och jag har hört mycket bra om det, men det visade sig inte vara så bra eller skonsamt som jag trodde.



Så klart du ska få se allt Malin! Jag längtar såååå =)

2011-02-25 @ 21:46:23
Postat av: Isabelle

Brazilian blowout är bättre här i Sverige än i staterna, vi använder nämligen inte samma ämne eftersom det är cancerframkallande.. Minns inte vat det hette som de aävnder här men kan ta reda på :)

Puss!

2011-02-27 @ 20:59:20
URL: http://hessingen.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0