flörtkulelandet versus Amerika


Någonting som jag älskar med det här landet är att man kan hitta allt. Allt finns att köpas. Vilken tid och dag som helst i stort sett. Det är inte direkt som hemma. I Norge kan man ju knappt köpa toapapper på en söndag. Eller äta middag på en måndag. Söndagar och måndagar är dessutom oftast mina lediga dagar. Kul land liksom.
Jag kommer ihåg när jag försökte hitta mönstrade fina muffinsformar. Är det inte påsktider kan man ju bara glömma det. Det som är bra är väl att kreativiteten och fantasin måste jobba för att få just det där som man vill ha. Att vara spontan det är svårt. Jag skulle baka saffransbullar en kväll före jul. 2 eftermiddagar tog det att gå igenom diverse butiker och restauranger innan jag fick tag på det. Och det var inte för att det var slut utan för att det helt enkelt inte fanns. Här behöver man inte planera. När lusten faller på så finns allt det där man vill ha och behöver. Just det här kommer jag verkligen sakna. Nåja, jag överlever nog =)

Häromdagen var jag in i en craftstore (tänk typ Panduro, fast 1000 ggr bättre och större). Vad gäller bakning, scrapbooking, presentinslagning, allt som har med pyssel att göra så fanns det att finna här. Allt fanns det.
Och jag ville bara köpa allt. Jag ville köpa strössel i alla former och färger. Glasyr i alla färger. Essencer i alla smaker. Jag ville köpa alla sorters muffinsformar och en jätte stor muffinställning. Jag ville även lära mig göra egna doftljus och tvålar. Till och med så att jag nästan ville börja scrapbooka även om jag tidigare aldrig förstått mig på det riktigt.

Några småsaker fick följa med mig hem. Övervikten till flyget börjar bli ett faktum så jag var tvungen att hålla händerna i styr och bara välja lätta små saker. =)



Spritsar och bakformar. Tinkerbell till mig och Spiderman till R =).



Fina band till paketinslagning och dylikt. Hemma hos mamma finns det alltid fina band och presentpapper. Jag tänkte att det är dags att ha sitt eget förråd med sånt =)
Jag köpte dessutom jättefina tvålformar. Så nästa jul kommer alla få tvålar av mig i julklapp :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0