en vanlig dag i Phippsburg/Bath


Jag har en stor passion för magasin. Från Vetenskapens Värld till det smutsigaste Kardashians skvaller. Jag kan inte hjälpa det men att gå in på Pressbyrån och köpa en bunt med olika magasin gör mig bara...lycklig!
Böcker är så klart också underbart men det är en helt annan sak och går inte riktigt att jämföra tycker jag.
Det är något speciellt med blanka sidor och bilder varvat med ordlek och informativ text.

Det bästa är att här i USA finns det olika bookstores med cafeér i. Där kan man  sitta och tex sippa på en dubbel kaffe mocka med extra grädde och salt toffee på samtidigt som man får läsa alla böcker och tidningar.
Som ett bibliotek fast utan snorbusar i böckerna, den där jobbiga tystnaden och suckarna från frustrerade studenter!
Dåligt är dock att inredningstidningar i USA är väldigt dåliga och kungaskvaller finns det inte så mycket av. =)


 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0