lucia

Idag gick jag upp kl 07, otroligt tidigt för att vara mig. Eftersom jag ofta slutar på mitt jobb runt 01 på natten om inte senare, så försöker jag sova fram tills det är dags att öppna butiken kl 11. Men idag gick jag alltså upp sådär otroligt tidigt och det var riktigt mysigt. Jag satt i mörkret med tända ljus och gungade gungstol. En riktig Lucia morgon, allvarligt och fint.

Jag gjorde även lite Lucia fint på min byrå som jag har slitit som ett djur med den senaste tiden. Men åhh vad jag blev nöjd. Jag hoppas verkligen ingen vill köpa den... ;) Den har spacklats, slipats, målats, slipats, målats, slipats, målats, slipats osv. Jag valde en oljebaserad färg så den behövde torka ett dygn mellan varven så det tog förskräcklígt lång tid. Dessutom hade jag ingen bra plats att slipa och sandpappra på så jag satte på mig regnkläder (mot damm) och höll till på lilltoan. Där kommer det nog aldrig bli helt dammfritt igen =)
Hursomhelst så ser ni nu hur det blev. Len som en babystjärt. Färgen valde jag ut bland tusentals små färgprover, jag visste liksom i huvudet exakt vilken nyans det skulle vara. Skulle beskriva den som smutsbabyblå. Madonnafiguren var tidigare träfärgad och såg lite affro ut. Hon fick sig en omgång med samma färg och ser inte längre lika läskig ut när det är mörkt.





Jag har även tapetserat och målat ett skåp med samma tapet som jag använde till brickan och det lilla sängbordet. :) Jag älskar att ha små projekt att hålla på med så fort jag har tid över. Efter jul har jag ett nytt stort att ta itu med!
 
 





Vad säger man? God Lucia? Trevlig 13 december till er lovelylocks :)

Kommentarer
Postat av: LisaMarie

Vad fint! Du är duktig du, jag gillar verkligen byrån. Förstår att du vill ha den kvar :p

2011-12-13 @ 19:03:25
URL: http://lisamariesvarld.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0