pepparkakshus

Idag har jag bakat (läs klistrat ihop) pepparkakshus. Tog med mig den där andra husmodellen med ett torn som jag köpte i Norge men aldrig han sätta ihop där. Det gick såklart sönder på flyget så det fick bli en sån här standardmodell i år igen. Någongång vill jag så gärna få baka ett riktigt hus. Fast å andra sidan tycker jag nog attt det är roligast att dekorera ändå. I år blev det inte med godis utan bara vit glasyr och silverströsselkulor.
 I vinter rosenträdgården har en liten isbjörn i porslin blivit uppjagad på taket av ett rådjur =). Jag fick ett fint tips om hur man kan göra "glasfönster" av vicksblå halstabletter, fast det  fick bli lite spets i fönstren som gardiner istället.





Så här har det sett ut tidigare år...




Åhh vad det är härligt att vara hemma och att vara ledig!!

Kommentarer
Postat av: LisaMarie

Åh vad fint! Älskar dekoren med isbjörnen ^^

2011-12-20 @ 23:15:11
URL: http://lisamariesvarld.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0