sånt som förnöjer

När jag tog över butikslokalen så var det lilla pentryt och toan inte det trevligaste placet direkt...
Utan att lägga ner massa pengar och allt för mycket jobb på det så har det nu blivit betydligt roligare och trevligare där! En burk med turkos färg på dörr, spegel, klocka och hushållsrullehållare (inventarier som ingick...) samt en rolig plastmatta med mosaik-känsla och lite annat piff gjorde susen tycker jag =)


En gammal virkad gardin döljer verktyg och annat behövligt. Appropå verktyg så stod jag här inne häromdagen och försökte borra upp en grej. Jag spottade och svor högt över den j¤vla skruven. När jag kom ut stod en uppklädd man i butiken som skulle köpa snapsglas i present. Det vara bara att kavla upp fracken och hjälpa en dam i nöd med borrmaskinen innan det blev något köp...

Färg kan ta iaf mitt fokus från det som inte är så himla snyggt. En gul virkad duk blev matta på toan. Golvet var egentligen mossgrönt men jag målade det vitt. Inte det mest praktiska kanske, men då vet jag att det bara är min smuts och ingen annans åtminstonde ;)

Till vänster skymtar en present som jag fick när jag var hemma i Gävle sist. En slags anslagstavla som jag har hängt minnen på. Småting som jag är så duktig att samla på mig...

En fransk film om blyghet som jag har lust att se...





den lilla plastponyn har jag haft så länge jag kan minnas. Örhänget har jag hittat ute och den lilla rosetten kommer från ett par skor som jag haft väldigt roligt i...



Inne på toan skymtar ett porträtt av gammel gamla kungafamiljen...Precis som i gamla dagar får den hänga på dass. Det där med royalism kan ju diskuteras men jag tycker att vissa traditioner kan man gott hålla på och värna om utan att behöva försvara det hit och dit. Jag tycker kungen är en ganska kul prick och jag kan inte låta bli att faschineras, glädjas och skratta åt hur roligt det faktist är att ha livs levande prinsar och prinsessor i pyttelilla landet falukorv!


Det var det!

peace!

Kommentarer
Postat av: LisaMarie

Oj vad sött! Inte för att jag vet hur det såg ut innan, men det ser ut som att dina små åtgärder verkligen har gjort skillnad! :)

2011-08-09 @ 19:58:02
URL: http://lisamariesvarld.blogspot.com
Postat av: charlie

Tack! Det såg bara riktigt trist ut innan, slitet och med ett förfärligt fult golv...tänkte bjuda på en före bild men jag fann den inte =)

2011-08-10 @ 01:37:30
Postat av: Malin

Charlie du e så duktig så :D Hela din butik är så fin så ;) Så mycke fina saker du fått upp på på din tavelgrej! Speciellt fin va biljetten till gamlebyen <3 puss!

2011-08-10 @ 13:53:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0