jente kos

Bjuder på ett litet bildregn på min och Malins långhelg...
Vi har solat, badat, ätit och druckit massa gott. En riktig lyxhelg har vi haft med strålande sol och lata dagar! Det blev en mycket fin avslutning på sommaren och nu kan jag känna att jag fått tillräckligt med sol, salta bad och uteserveringar för att klara av 8 månader med kyla och misär...Bara tanken på det får det att rysa i kroppen. Det måste nog bli en längre solresa efter jul. Men jag har ju butiken att tänka på också, fast i januari är det väl ingen som shoppar iaf? Nej, då får det bli januaristängt!



En kväll satt vi och snacksade på räkor. Vi lämnade skalen framme och drog ut på byn. När vi kom hem var vi för trötta för att orka något annat än att slänga av oss skorna och hoppa i sängen så vi lät skalen och det stå kvar... Tidigt på morgonen vaknar vi av att det står en KATT i sängen och skriker på oss! Jag har alltså ingen katt i Norge och det enda fönstret som var öppet var ett takfönster. Tänk er, lilla missekissen har säkert känt lukten av räkor (ooo jaa det luktade fiskebåt i sovrummet när vi vaknade), tagit sig upp på taket, trängt sig in genom fönstret och upptäckt att det bara var massa skal kvar. Han kunde såklart inte komma ut genom fönstret igen och blev tvungen att skrika för full hals tills vi vaknade ur vår fiskluktande skönhetssömn... 











Underbart att vara gäst på sitt eget jobb ibland! Det var nu fyra år sedan vi knackade på dörren och sökte jobb på Restaurang Mer. Malin lämnade Fredrikstad för Göteborg för två år sedan men jag kom tillbaka för att sommarjobba ett år till för att slutligen flytta hit mer eller mindre för gott. Eller tills vidare kan vi väl säga ;)


mums!


















Ballerinakakor måste man äta när man är och badar.
 




På söndagen tog vi en-minuts färjan till Gamlebyen och besökte månefestivalen!








grillat!



Jätte besvikna blev vi när vi fick se att Lisa Ekdahl var INSTÄLLT! Som vi hade längtat och förberett oss..=(
Vi gick såklart in ändå och såg på Young Dreams nedan samt ett countryband från Texas..haha!


sötisar!

Jag lyckades så klart glömma mitt legg så Malin fick "köpa ut" åt mig ;)


På vägen hem gick vi och små sjöng lite på Lisa..."öppna upp ditt fönster, slå upp din dörr, kom o ta mig eller låt bli med benen i kors sett en fjäriiiil....nanana truddelilutt" =) Ja, ja det kommer väl fler chanser att få se henne! Kanske nästa sommar =)



Kommentarer
Postat av: Malin

Åhhhh va fina <3

Sommaren är inte slut än ;p

2011-08-04 @ 22:05:14
Postat av: LisaMarie

Vad härligt ni ser ut att ha haft det! Stackars kissemisse bara som blev besviken på räkorna :p



Men sommaren är inte slut än på långa vägar Charlene! Augusti är min favoritmånad och den har ju bara börjat! Sensommaren är ju dessutom lång och sträcker ju sig in i åtminstone halva september :) Och sen är det ju mysig höst att se fram emot innan vintern ^^

2011-08-05 @ 08:56:53
URL: http://lisamariesvarld.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0