selby


Jag blev tipsad om en heeelt underbar blogg. Helt i min smak. Inte helt okänd kanske men jag har iaf lyckats undgå den. The selby drivs av fotografen Todd Selby som fotar hem och arbetsplatser till konstnärer, designers eller bara rent allmänt kreativa personer. Så otroligt mycket fint, roligt och inspirerande att se på. Porträtten av de som hör hemma i hemmen är också  så fina och personliga. Vart och ett av alla "hemma hos reportage" är som en liten berättelse med fotade scener. Verkligen beundransvärt av den där herr Selby tycker jag. Jag blev fast hela dagen då det var en väldigt stilla dag i butiken. Jag bjuder på ett litet urval från några favorier...

Kostymdesignern Daniela Kamiliotis kontor i New York



Så fint med det broderade monogrammet på skinnjackan...=) 


Stylisten Elisa Nalin i Paris




Den här tjejen Annie Novak har sin egen takfarm högt uppe på en byggnad i Brooklyn. Jag vill också...Tänk er, höns, kaninungar och ekologiska grönsaker mitt i metropoliten (osäker på om just det ordet finns...) Hur härligt låter inte det? Bonde på dagen och storstadspartyprinsessa på natten.  =)




Tracy och Michelle Mc Cormick, Hollywood




Modellen och mångsysslaren Erin Wasson i sin lya på Manhattan




Pharrell Williams i sitt Miami hem






Just det här reportaget hemma hos Grace och Kenyan i Orange County NY tycker jag är fantastiskt fint. Det finns många fler bilder här.












Jag älskar verkligen hem. Att komma hem till folk är kanske det roligaste jag vet. Utan att titta för mycket eller verka för intresserad. För hem är ju något så otroligt privat också. Det är lite som att se den som bor där helt naken och blottad. Det är också svårt att vara någon annan i just sitt eget hem. Konstigt det där, men också väldigt intressant. Det finns nog en hel vetenskap kring det där med hem. Inredning är ju så mycket mer än vilken stil man har eller vilken serie man valt från Ikea eller Mio. Eller borde iallafall vara. Jag tycker iaf att alla hem är intressanta och fina på sitt sätt. Stökiga som minimalistiska, brokiga och ogenomtänkta som superstajlade och superplanerade. Precis som med människor.


Kommentarer
Postat av: Malin

Shit va fint!!!! Helt sjuka bilder! Annie novak och Grace va helt klart mina 2 favoriter, åhhhh! Ikea o mio, släng er i väggen!!!! Jihaaaa Puss!!! <3

2011-08-17 @ 21:41:30
Postat av: charlie

jaa eller hur! visste att du skulle tycka det =)) ska vi starta en takfarm? =) hihi..PUSS

2011-08-18 @ 13:04:15
Postat av: Malin

Ja! Men de kan vi väl göra...huur coolt som helst och heelt perfekt! Bonde på dagen och glam på natten :D Puss

2011-08-19 @ 15:27:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0