valet och kvalet

Jag håller på med att sätta tyg i en gammal vikvägg. Väggen/ramen är som man ser på bilden lite grönaktig i färgen och ca 1.75 hög. Jag tror att den kommer bli jätte fin och mycket praktisk när den blir klar. Om jag bara kunde bestämma mig för vilket tyg jag vill ha =). Man kan spänna tyget på lina och på så vis rynka det lite grand eller så kan man spika fast det med små nubb, så blir det slätt och utsträckt.
Jag har fem alternativ av tyger som jag gillar...



Blå/vit-randigt, spets eller turkost/grönt/rosa med rosor. Randigt är fint men kanske lite för maritimt och väldigt somrigt...Spets och rosor är ju liksom mitt ständiga tema =).


Det turkosa finns även i en annan färgställning. Lite för vitt och lamt kanske?


Jag gillar verkligen det här toile de jouy mönstrade tyget också. Men det kanske blir lite för klassiskt och tungt?


Många och svåra saker att ta ställning till ;) I två dagar har jag funderat och försökt få Rafael att hjälpa mig att välja utan större framgång!
Lämna gärna förslag!
Kram på er =)

Kommentarer
Postat av: LisaMarie

OJ vad svårt. Och jag är väl miss beslutsångest själv jag också :p Men man kan väl alltid köra uteslutningsmetoden? Det sista tyget tycker jag är lite för tungt och gammaldags som du själv säger.. det randiga tycker jag inte riktigt går till den gröna färgen på träet, och så känns det inte så du heller :p Spets är ju alltid jättejättefint och verkligen din stil, men det är ju väldigt genomskinligt? Iofs antar jag att det inte gör nånting, du ska väl inte direkt stå och tvätta dig bakom den som man gjorde förr i tiden :p Rostyget är ju jättefint i båda färger, men det blir ju väldigt mycket färg och inte så neutralt om du tar det turkosa. Kanske man tröttnar på? Å andra sidan kanske vitt är lite trist som du säger.. svårt att se när du hade så liten bit utav det tyget. Summan av kardemumman: Jag skulle nog ha tagit spetstyget. Det är ju ändå klassiskt och så går det ihop med många färger och stilar.

2011-04-28 @ 14:39:23
URL: http://lisamariesvarld.blogspot.com/
Postat av: Malin

Hej gumman =) Ja tycker den turkosa med blommor, är d från Åhlens?(finns ett likadant til bra pris där annars. Ja har ju me varit insatt i tygvärlden de senaste 2 månaderna i jakt på de perfekta ;) Och jag tycker de e grymmt svårt!! Finns så mycke fint, meen inget perfekt =P PUSS

2011-04-29 @ 13:19:53
Postat av: charlie

Lisamarie, du har förmodligen rätt med att spets är bäst då det passar till så mycket mer, men jag vill helst inte att man ska se igenom den allt för mycket...Det blev det turkosa med rosor! Kanske jag tröttnar men då får jag göra om =)

Och ja Malin det är från Åhlens! =)

2011-04-30 @ 16:06:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0