Gamlebyen

Idag har det varit strålande sol och många plusgrader. Jag tog mig en tur till Gamlebyen som ligger på en egen liten ö några minuter från centrum. Jag älskar den här lilla oasen. Det är en historisk fästningsby med bevarade gamla vackra byggnader och hus med pittoreska små innergårdar. Det finns många mysiga cafer, hantverksbutiker och gallerier att strosa runt i. Knappt några bilar bara kullerstensgator och massvis med turister på sommaren. En dag skulle jag kunna tänka mig att bo här!
 












Köpte en hög gammal pepparkvarn med söta målerier på. Påskig och fin =)

Kommentarer
Postat av: Malin

Åå va mysigt det är...nu va de längesen ja va där,men ja känner igen alla dina kort...dit går vi snart o myser visst visst :D PUSS! =)

2011-04-14 @ 20:51:59
Postat av: charlie

Det gör vi snart!!! PUSSA

2011-04-20 @ 12:45:38
Postat av: Helene Dahle

Masse lykke til!

Jeg blir garantert kunde:-)

2011-06-21 @ 15:56:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0