tattoo

Jag har aldrig känt någon större längtan efter att tatuera mig, mest för att jag tycker att det finns så otroligt många fula tatueringar och för att jag inte riktigt haft något drömmotiv som känts motiverande mer än en vecka eller två.
Men nu har jag funderat lite smått på att göra ett berlock armband med samma symboler på som på det armband jag hade i guld med olika berlocker från dop till 20-års dag. Det blev dock stulet för en del år sedan.

Rafael är tatuerare och har en del tatueringar. Han påstår att han tycker om min "vita rena hy". Haha!
Hans inställning till sina tatueringar är att de symboliserar olika episoder ur hans liv och att det därför inte finns någon anledning att ångra någon. Lite som ett slags symboliskt fotoalbum. Jag tycker det låter fint. Men lite rädd är man ju för att tröttna på den. Fast å andra sidan har jag alltid samma ögonfärg och jag tröttnar inte på det.

Jag tycker Chanels gnuggis tatueringar för våren 2010 är väldigt vackra i stilen. Men jag skulle nog inte vilja ha en Chanel logga på benet.




 


trompe-l’œil
                                              
  
De här två är nog inte heller äkta...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0