hemlis

Många har säkert hört talas om boken The Secret av Rhonda Byrne som även finns som filmatisering. Flera jag känner har inspirerats av The Secret och även jag själv. Man kan säga att "hemligheten" går ut på att tänka positivt och tillåta sig själv att drömma och faktist tro på att ens drömmar och visioner kommer bli till verklighet.

Jag har inte läst boken men sett filmen en gång tillsammans med en vän då allt kändes hopplöst. Vi bestämde oss båda för att ta till oss den egentligen inte alls speciellt hemliga eller originella hemligheten, men vi gick verkligen in för det och trodde på det. Ingenting skulle vara omöjligt.
Ganska snabbt så löste sig allting runt omkring oss. Och det har bara fortsatt sedan dess. Många saker som kändes totalt omöjliga förut har skett. Och då inte genom stora, krävande ansträgningar bara en stark tro och vilja. Självklart ska man ha mål och ambitioner och sträva efter att uppnå dessa men genom att tänka rätt så liksom trillar pusselbitarna på plats av sig själv. Saker sker mot sina odds.

Vissa avfärdar det här som hokus pokus men jag är helt övertygad om att teorierna i The Secret är totalt avgörande för huruvida man lyckas nå sina drömmar eller inte. Stora som små.

En sak som tas upp i filmen är att visualisera sina drömmar för att påminna sig själv om att "en dag...". Exempel är folk som sätter upp sedlar på väggen eller en bild på sitt drömhus.



Det här är min anslagstavla som jag brukar ha inspirationsbilder och drömmar på =)
Just de här bilderna har hängt med ett tag nu. Dreams of freedom.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0