hello!

Det här var en gång början på en blogg som jag tröttnade på efter en vecka. Det är lite läskigt att ha en blogg, så självutlämnade. Men, jag har tänkt att det skulle vara trevligt att ha en reseblogg for vänner och familj och då kan den få fungera som det. En reseblogg alltså.

I tre månader ska jag och Rafael vara i USA, nu har vi varit här i en vecka.
Vi bor för tillfället hos hans familj i en liten, liten stad som heter Phippsburg i delstaten Maine.
Den här veckan har gått väldigt fort och varit full av intryck och möten med människor som är vänner och familj med R. Eftersom jag har frågat tusen konstiga frågor om alla före vi åkte så känns det som att jag redan känner vissa :)
De första dagarna kunde jag inte sluta tjata om hur annorlunda allt faktist är. Fast jag bodde här i USA i ett år mellan 2005-06 så hade jag glömt bort mycket. Att gå in en matbutik är 100 ggr roligare än hemma. Att välja schampo tar en timme för det finns så mycket att välja mellan. Jobbigt för mig eftersom jag lider av konstant beslutsångest.
Eller kanske mest jobbigt for Rafael =)
Jag älskar arkitekturen på husen här i Maine. Alla hus har stora verandor och alla kör stora pickup- bilar. Att allt är större är väl ingen nyhet men Maine har även flest överviktiga i hela USA. Och då snackar vi inte "mulliga" =)



Frukost!



Rafael i en typisk Maine outfit...
Rafael i en typisk Maine outfit...



Här har alla minst fem vapen hemma och kommer det en hjort och går på gården så blir den middag...
Jag är egentligen inte speciellt imponerad av vapen men man tar ju seden dit man kommer och jag fick skjuta olika gevär och pistoler.







Kommentarer
Postat av: Kajsa

Hej you! underbar idé med blogg! Blir roligt att följa dina upptåg här Charlie! Kommer sakna dig massor i jul. Puss

2010-12-23 @ 05:56:59
Postat av: Mell

Charliezz!! Va bra att du krde blogg som du sa.. Lägg upp massa kort :):) ja kommer läsa varje dag :p puss o grattis hjärtat!! Du e bäst! Pusss

2010-12-23 @ 14:15:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0